Szkolenia i usługi doradcze w Grupie PSB

Akademia PSB

W 2022 roku, ze względu na trwającą pandemię, cykliczny projekt szkoleniowy był realizowany przez Grupę PSB w znacząco mniejszym zakresie.

W celu koordynacji nurtów szkoleniowych w całej sieci, działa internetowy kalendarz szkoleń oraz platforma do szkoleń e-learnigowych.

Centrala PSB organizuje cykle szkoleń dla pracowników sieci, poprzez usługi specjalistów swoich oraz Dostawców. Są to:

  • szkolenia techniczne dla sprzedawców marketów oraz hurtowni, podnoszące wiedzę o produktach, technologiach i systemach Dostawców. W 2021 roku ze względu na ograniczenia Covid-19 odstąpiliśmy od realizacji szkoleń w formule „na żywo”. Wszelkie aktywności szkoleniowe realizowano za pośrednictwem platformy e-learningowej, gdzie w 36 szkoleniach produktowych implementowanych w 2021 r. udział wzięło ponad 1700 uczestników, a we wszystkich 73 opublikowanych szkoleniach udział wzięło ponad 3850 uczestników,
  • szkolenia z procedur i standardów obsługi w marketach Mrówka – dla nowo otwieranych marketów: 8 szkoleń zrealizowano w placówce Centrali (w Busku-Zdroju), a 18 szkoleń odbyło się u Partnerów. Łącznie przeszkolone zostały 102 osoby.
  • szkolenia z zakresu operacyjnego zarzadzania sklepem – pozwalają na bieżąco reagować na różnego rodzaju zmiany i tendencje na rynku branży DIY. W 2021 r. ze względu na pandemie przeprowadzono 2 takie szkolenia, w których uczestniczyło 8 osób,
  • szkolenia miękkie dla kierowników i sprzedawców z zakresu: sprzedaży, obsługi klienta oraz zarządzania. Grupa PSB w 2021 roku przeprowadziła 32 dwudniowe szkolenia, w których udział wzięło 445 uczestników z 14 firm,
  • Mini-MBA Grupy PSB – w 2021 roku ze względu na rygory i ograniczenia Covid-19, Grupa PSB nie prowadziła zajęć w zakresie szkoleń menadżerskich. Projekt Mini-MBA wznowiony będzie w 2022 r.

Audyty PSB

Od ponad dekady specjaliści Spółki świadczą usługi konsultacyjne placówkom detalicznym i hurtowym sieci PSB.
Ich podstawowym zadaniem  jest doradztwo właścicielom i kadrze kierowniczej w różnych obszarach prawidłowego funkcjonowania marketów i składów, przestrzegania standardów i procedur ustalonych przez PSB oraz pomocy i ukierunkowaniu w ustalaniu właściwej strategii rozwoju, w takich aspektach jak zarządzanie, merchandising i gospodarka magazynowa. W ciągu dwunastu lat audytorzy zrealizowali ponad 500 audytów (w niektórych marketach już 4-krotnie) oraz programów naprawczych w 385 placówkach handlowych PSB.

Realizowane są następujące audyty:

  1.  audyty basic skierowane do nowo powstałych Mrówek, aby już na wczesnym etapie ich funkcjonowania, korygować błędy i wdrażać rozwiązania, które pozwolą im na sprawne funkcjonowanie w przyszłości,
  2. audyty pełne dla dłużej funkcjonujących obiektów, pozwalające przeprowadzić pełną analitykę i pokazać kierunki rozwoju oraz obszary do poprawy,
  3. audyty i konsultacje dedykowane dla działów ogrodu i dekoracji mające na celu właściwe zaprojektowanie obu stref oraz dobór asortymentu,
  4. audyty dedykowane dla hurtowni i placówek Profi.

W roku 2021 zrealizowano 38 audytów basic, 32 audyty pełne, 4 audyty interwencyjne oraz 40 audytów i konsultacji z branży ogród oraz dekoracji.

Badania „Tajemniczego Klienta”

Dla poprawy funkcjonowania placówek sieci PSB oraz obsługi klientów prowadzone są regularnie badania „Tajemniczego Klienta” w marketach Mrówka oraz w składach. W 2021 roku w 172 placówkach przeprowadzono ponad 1200 takich badań.