Rozwój sieci

Sklepy Mrówka i Mini-Mrówka

W 2021 r. sieć detalicznych placówek handlowych pod nazwą „PSB Mrówka” powiększyła się o 32 sklepy, w tym o: 25 marketów Mrówka i 7 Mini-Mrówka. Na koniec roku funkcjonowały 342 markety (w tym 83 Mini-Mrówki) – ryc. 10. Łączne ich przychody wyniosły 3,1 mld zł.

Sieć Mrówek, na koniec 2021 roku, dysponowała łącznie ponad 480 000 m² nowoczesnej powierzchni handlowej, pracowało w niej ponad 7 tysięcy osób. Sklepy, w zależności od swojej wielkości, oferują od kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy produktów niezbędnych do renowacji oraz utrzymania domów, mieszkań i ogrodów.
Przeciętna Mrówka obsługuje populację ok. 30 tysięcy mieszkańców. Szacujemy, że ok. 4 miliony gospodarstw domowych, zlokalizowanych głównie na wsiach i małych miastach, zaopatruje się regularnie w naszych placówkach.

W roku 2022 planujemy powiększenie sieci detalicznej o ok. 20 marketów.

Ryc. 10. Liczba sklepów PSB Mrówka i Mini-Mrówka w latach 2002-2021
Fig. 10 Number of Mrówka and Mini-Mrówka outlets in the year 2002–2021

Placówki PSB Profi

W 2021 roku sieć nowoczesnych składów budowlanych PSB Profi powiększyła się o 4 nowe placówki: MB PIASECZNO Złotokłos, KENPOL w Łodzi, BAUMA Sulejów, PSB PROFI KOWALCZYK w Wieliczce. Na koniec 2021 roku pod marką PSB Profi funkcjonowały 73 placówki (ryc. 11), które łącznie wygenerowały ponad 1,68 mld zł przychodów.
W opisywanym okresie kontynuowaliśmy wdrażanie oraz optymalizowanie systemów motywacyjnych, usprawnialiśmy procesy logistyczne i procesy sprzedażowe. Wdrażaliśmy i rozwijaliśmy zadania i role przedstawicieli handlowych, poprawialiśmy ekspozycję oraz rozszerzaliśmy grupy asortymentowe. Wprowadzaliśmy mechanizmy kontrolne minimalizując wystąpienie zagrożeń. Zostały poprawione ekspozycje i prezentacje całych systemów budowlanych.

Ryc. 11 Liczba placówek PSB Profi w latach 2010-2021
Fig. 11 Number of Profi centres in the year 2010–2021